onsdag 8 juli 2009

Bilen då...



Nej, jag har inte glömt den. Har bara jobbat lite med att photoshoppa lite bilder på den så att de ska vara visningsbara här på bloggen. Och vad är det man ser då?
Jo, en New River Blue Metallic Volkswagen Golf Plus 1,6 FSI 6-växlad. Den kallas för halvkombi, men jag kallar den för pensionärsbil jag =0)
Finesser: halvautomatisk AC, inbyggd CDstereo/radio med tio högtalare, elhissar på alla fönster, farthållare, avtagbart drag, massor med förvaringsfack överallt – tror inte jag har hittat alla än… I jämförelse med kombin jag hade innan är den lika bred, men den är kortare och högre, smidigare tycker jag! Det är dessutom nästan lika stort utrymme i skuffen som i kombin, den här har mindre hjulhus inträngt i bak. Sen är baksätet skjutbart, kanon! Man väljer om man vill ha stort benutrymme eller stor skuff.
Jag älskar den verkligen – precis som med alla mina bilar. Jag köper dem visserligen med det praktiska i åtanke, men jag skulle aldrig köpa en bil som inte KÄNDES rätt.
Men nu – godnatt! Måste sova så jag orkar slappa imorgon… =0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar