söndag 12 juli 2009

Jaa, sent blev det innan jag kom mig för....

Ibland är det som förgjort att komma till skott fast man egentligen inte har nåt särskilt för sig. Idag har jag iofs haft en hel del för mig och igår med. Därför har det inte blivit så mycket skrivet här, har helt enkelt inte orkat på kvällarna.
I förrgår var det skitväder som vanligt, så på eftermiddagen när jag tröttnat på att greja hemma och på att inte få vara social så åkte jag till en kompis och tog en fika bara för att få babbla lite med någon. Alltid lika skönt att få prata med någon ”live” när man inte gjort det på ett par dagar.
Igår hade jag mamma, mormor, farmor och extratant här på besök, så jag bakade en sockerkaka på förmiddagen. De ville se nya lägenheten och göra stan lite grann. Vi käkade lunch på hamnrestaurangen och sen bar det av. Först till affärerna på berget, men där handlades det inte så mycket för deras del. Jag däremot handlade! Balkongbord för 170kr, min hallbyrå (som äntligen kommit) för 1000kr och så lite prydnads-ris. Just det blev väldigt billigt eftersom jag fick det. Sen åkte vi hem till mig och fikade på sockerkaka och lokalproducerade jordgubbar. MUMS! Sen tog vi en vända inne i stan och dör shoppades det desto mer. Visserligen handlade jag också, jag fyndade två dynor till utestolarna för 100kr! Vidare till Dollar för lite mer handling. Jag köpte bara en bordstablett, men det tog jag igen idag… Sen var det dag att handla lite mat inför kvällen så det blev en tur upp till berget igen. Det slutade med att de inte lämnade stan förrän vid halv nio… Men kul hade vi!
Så när jag kom hem fixade jag med alla smågrejer och satte dem på plats och sen blev det lite virkning och surfning innan jag kom i säng. Möblerna fick vänta till idag.
Så imorse när jag upptäckte att det var hyfsat väder bestämde jag mig för att gå på loppis. Tog cykeln dit (tur det) och kollade ett bra tag men hittade ingenting. Tittade in på den vita affären där också. Där hittade jag mycket saker, men jag handlade ingenting. Kanske det blir i veckan eller också så syr jag lite mer själv istället!
Sen cyklade jag hem och tog en kopp kaffe medan det regnade lite. Tog bilen och åkte till de andra två vita affärerna i stan. Handlade en Välkommen-sten på den ena och en spegel på den andra. Totalt 175 kr! Så nu ska jag snart ha min hall klar, ska bara montera hatthylla, lådorna till byrån och måla spegelramen. Byråstommen är resan klar. Dollar blev nästa stopp. Handlade två fat, två plastblommor, en duk och lite godis. Inte så mycket ändå. Sen var jag till klubben en sväng och sen blev det hemåt. Började plocka med det jag köpt, hängde upp spegeln för att prova, så där hänger den nu. Funderar på att tejpa upp den imorgon och tvätta och grundmåla. Kanske måla en sväng på de andra grejerna med (piedestal och pall). Iaf så blev jag sittade vid datorn sen för att greja med mina bloggar lite igen. Så nu finns det en klocka i bloggen! Sen monterade jag balkongbordet och byråstommen och sen blev det så sent att jag inte ville störa grannarna mer med mitt bankande så jag la ner. Vi får se hur pigg jag är imorgon, beroende på det så får vi se hur mycket jag kommer att göra hemma då. Byrån ska iaf bli klar!
Har funderingar på en lampkjol/kappa också… Har ju ganska många gamla fina lakan som man skulle kunna sy om… Eller nåt tyg med spets till… Men jag skulle vilja börja virka polkagrisar med… och min projektväska… och blommorna som jag ska laga kläder med… Men man kan inte göra allt på en gång ju. Vi får helt enkelt se vad det blir! Nu är det iaf dags att natta mig. Kram och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar