söndag 5 juli 2009

Heelt otroligt...

…vad tiden går fort. Jag tycker att jag nyss gick på semester och nu har halva redan gått. Men jag har iaf gjort precis det som jag föresatte mig. Tagit det lugnt, genomfört rallyt, solat, badat, slappat och bara varit de dagar jag känt för det. Igår kände jag mig halvt ihjälstressad, men det lugnade sig efter några timmar. Idag har det varit en väldigt skön dag. Till och med vädret verkar ha tagit en paus. Ägnade förmiddagen åt att sova ut, virka lite, tvätta och surfa. Och sen gjorde jag ett nytt försök att översätta ett virkmönster från engelska till svenska. Helt lätt är det inte och det visade sig vara amerikanska virktermer, så det krånglade lite, men det gick till slut. När jag håller på med sånt här kommer jag ju på nya projekt hela tiden. Jag har ett par tröjor och en kjol som jag älskar, men som har hål och/eller färgfläckar. Tänkte att jag skulle fixa till dem med hjälp av lite virkade blommor, så jag letade rätt på ett mönster till det. Håller på att översätta det nu, men det var betydligt svårare än de andra två som jag testat med. Det innehåller nån konstig term som jag inte riktigt får till. Får nog ta och provvirka om det ska funka.
På eftermiddagen kom en kompis förbi och hämtade mig och vi åkte gemensamt ut till en annan kompis och fikade lite och tjålade en massa. Hade med mig min ”minnepinne” med en massa virkmönster till henne, så nu får hon lite mer att titta på och greja med.
Sen jag kom hem har jag bara slappat. Pratat lite i telefon, käkat lite, tittat på tv, surfat lite mer och så jobbat på med ett annat virkmönster. Har skrivit ner mitt eget mönster på mormorsrutorna som jag just nu virkar på. De ska bli en garnkasse och jag har virkat 13 av 80 rutor så här långt…
Imorgon blir det en lugn förmiddag förutom att jag kanske ska ta bilen till firman, min stereo verkar ha pajat. Ska kolla upp det lite närmare. På eftermiddagen får jag besök och vi ska kolla lite i de två nya inredningsbutiker som dykt upp i stan. Sen blir det Tuna för hela slanten. Ska åka och kolla i ett par butiker där med och säkert blir det ett besök på ”tutten” också.
Men nu är det dags att kolla in den nybäddade sängen! Kram och godnatt!
Ps Vad tycker ni om min nya signatur här nedanför? Najs va´?! Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar