måndag 13 juli 2009

Tutbingo ikväll

Japp, det har jag varit med A på för första gången på länge. Förra gången var jag liten och var med farföräldrarna eller nåt liknande. Inget vann vi idag, men rätt kul ändå och det tutades friskt runt omkring vår bil... Det är ett rätt billigt nöje, kostar ju inte många kronor, runt hundra till hundrafemti för att få 2x10 bongar och ett par brickor av varje. Är ju lite mer invecklat än tvs Bongolotto, men man klarar sig bra om man har nån som kan lite med sig. (Tack så mycket för den goda maten iannan bingon, A!)
Annars har dagen gått åt till tvätt till stor del. Jag försökte sova länge, men hade som vanligt en luden väckarklocka som inte ville låta mig sova ut. Så han har väl tur nu när jag måste börja lägga mig och gå upp i tid för att vänja in mig till jobbandet som börjar nästa måndag. Äntligen kommer han att få frukost i den tid han önskar.
Har grejat lite med annat också. Sorterat mina dukar och gjort en påse till mamma (om hon vill titta). De åker i loppiskartongen annars. Har monterat ihop min nya hatthylla och grillen. Så om det blir som de säger idag på vädret, så blir det nog hamburgergrillning imorgon kväll. Mums! Måste iaf handla lite mat så jag har nåt att käka och ge katten. Passar nog på att göra det på morgonen när jag ändå ska iväg. Ska på massage och se och höra vad min semester har gjort för nåt med min rygg. Förra året blev den markant bättre, få se hur det blivit i år. Har säkert en del ”virk-knutor”, man sitter lite konstigt med armarna när man virkar ju, inte som vanligt. Men jag känner ju att den mår bra iaf, så det enda som verkligen behöver sig en massage nu är min stackars sätesmuskel. Den tar stryk av att inte få röra på sig och bara sitta stilla och virka. Måste skärpa mig med motionerandet nu när jag tycker att temperaturerna är ok igen och det inte spöregnar HELA tiden. Tar nog en sväng imorgon efter massagen – det ska visst vara bra har jag hört.
Annars lutar det åt att det blir en lugn vecka. Kanske en sväng till IKEA med mamma, men det får vi se. Ha en skön tisdag! Kram och godnatt!

1 kommentar:

  1. Varsågod, trevligt med sällskap =)
    Synd bara att vi inte fick tuta, förutom prov tutningen... hahaha...
    Kram

    SvaraRadera