måndag 20 juli 2009

Jobbar igen...

Ja, inte var det väl jätteroligt att börja jobba igen, men man måste ju… Och det var en bra start med en dag utan att arbeta med barnen, bara en massa pappersjobb som man ju måste ta tag i när man ska byta arbetsplats hux flux. Men det blev lite gjort iaf!
Sen imorgon blir det en ”riktigt” dag med arbete tillsammans med barnen igen. De är inte så många, så det är skönt. Och bara bra folk som man jobbar med också! Kul är det!
Annars har det faktiskt inte hänt så mycket idag. Jag tog en rövare på väg hem från jobbet och gick in på markisfirman för att se hur läget var med tältet. De hade sin kärra i stan och kunde komma med och hämta det på en gång, så då var den saken ur världen också. Skönt!
Sen kunde jag åka hem och bara ta det lugnt ett tag. Satte mig med lite virkning, surf och tv-tittande med en katt i knät. Mysigt! Tog mig lite mat. Jag fick med mig resterna av lunchmaten från mamma och pappa igår – lax med fetaosttäcke och till det bakade jag en potatis. Mums!
Sen har jag försökt att ta det lugnt och varva ner efter dagen, även om den varit lugn. Pratade i telefon med en kompis långt bortifrån. Himla kul att höras lite då och då. Bra att få prata av sig lite emellanåt nu när jag inte har samtal igen förrän om två veckor.
Men nu ska jag virka klart dagens mormorsruta så jag kan gå och lägga mig. Ha de tänkt kolla klart på Beck – avsändare okänd, men känner att jag inte riktigt orkar det. Så kram och godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar