söndag 19 juli 2009

Lite senare än jag trodde blev det...

Ja, det är som vanligt när man åker och träffar tjocka släkten, det blir ett längre besök än man trott. Trots att jag var inställd på att vara borta länge så blev det lite senare än jag tänkt. Trodde på att vara hemma vid åtta, men det blev vid kvart i tio på kvällen istället. Men det är värt varenda minut. Vi ses så sällan att det alltid finns mycket att prata om. Och sen är ju blod alltid tjockare än vatten…
Iaf så ska jag väl berätta om min torsdag på shoppingtur till Västerås. Jag åkte och hämtade upp mamma vid halv elva och sen bar det av. Vi åkte direkt till IKEA och därifrån kom vi inte ut förrän klockan var nästan halv sex… Alltså sex timmar inne på en affär… Ja ja, det kändes inte särskilt jobbigt iaf, vi hann ju med lunch därinne också och jag handlade det jag skulle och inte så värst många onödiga saker kom det med hem heller. Men pengar går det ju alltid åt. Mamma fick också en del grejer, men eftersom de håller på att byta katalog just nu, så var det ändå mycket grejer som inte fanns. Lite trist, men det kan ju komma nytt som är ännu bättre! En del nyheter hade de ju redan. Mer om vad jag handlade kommer sen med lite bilder till!
Vi fortsatte till Plantagen, där fanns det också mycket att titta på. Men jag tittade bara, blev faktiskt inget handlat där. Sen åkte vi vidare till Erikslund och Intersport och Blomsterlandet. Handlade mig en blomampel till balkongen där. Nästa stopp var Bauhaus och där fanns det otroligt mycket att titta på. Jag kollade framför allt på grejer till min balkong, men jag får nog åka ner när de rear ut för säsongen sen för jag tyckte att det var lite dyrt. Eller så handlar jag likvärdiga saker på Coop Bygg här hemma så man gynnar affärerna på hemmaplan lite också. Det kostar ju lite att åka till Västerås med. Jag kom inte hem till stan förrän halv elva på kvällen så det var en lång men givande dag!
Idag har också varit en lång dag och morgondagen blir väl inte kortare heller så nu ska jag lägga mig så att jag orkar med första dagen på jobbet. Ha en skön vecka! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar