söndag 26 juli 2009

Lördag och söndag är över

Ja, helgerna går så fort ju. Igår tog jag sovmorgon och latade mig lite, åkte sen på loppis och shoppade lite grann. Två lakan med brodyr, garn, virknålar och lite kakformar i plåt. Inte ens 200kr för alltihop - kul att fynda lite! Åkte vidare till H på lite ljusrea. Passade på att beställa två dofter som kommer att utgå ut sortimentet. Sen blev jag kvar där och käkade kvällsmat tillsammans med henne och mannen. Åkte sen hem till den matvägrande kissekatten. Måste nog snart ta tag i det här och ta honom till veterinären för att se om det är något fel på honom. La mig iaf tidigt.
Sen imorse vakande jag tidigt och läste en bra bok, latade mig lite mer och gick sen till tvättstugan. Mamma och pappa kom hit och hjälpte mig borra lite i väggar och tak, så nu sitter min nya hatthylla på plats och även mina tvättbehållare. Kanonbra blev det!
Sen åkte vi till hamnrestaurangen och åt. Jag tog en Caesarsallad, det var så längesen jag åt det. Himla gott var det också! Lite shopping blev det sen, på lite alla möjliga affärer. Jag handlade inga stora saker, men lite prydnadssand och en kätting (att hänga upp tvättbehållarna i). Sen ikväll har jag fixat och donat med grejer här hemma, pratat i telefon en och en halv timme och trixat lite mer.
Veckans projekt är lite sömnad av ett par saker, en lampkjol och en spänngardin. När de är fixade är faktiskt det mesta i sovrum och badrum klart. Ska bara handla en badrumsmatta i nån bra färg sen när jag fått badrummet ommålat och eventuellt försöka fixa nåt som gör att inte hela badrumsgolvet är fullt av vatten när jag duschat klart. I hallen saknas bara en eller två korgar som ska stå på min hatthylla. Vill helst ha vita, men vi får se vad det blir för nåt. Tycker de är ganska dyra.
Men nu blir det god natt för idag. Ska upp tidigt och jobba imorgon och sen på massage kl. 13. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar