tisdag 14 juli 2009

Rubriktorka

Jaa, jag hade en tidig start idag, hade massage kl. 9 redan. Bra att försöka komma i fas inför nästa veckas jobb, så jag gick upp redan kl. 7.45… Tidigt… Men det var nyttigt med massagen, har mindre ont nu och dessutom har jag fått min rygg omsorgsfullt insmord… Massageolja funkar lika bra som fuktkräm!
Handlade lite inför kvällens grillning också när jag ändå var ute. Hamburgare, tomater, majskolvar och annat smaskigt. Hittade ett par fina blomkrukor också, så det blev att greja lite när jag kom hem. Fixade i blommor i de nya krukorna och sen blev det så fint så!
Tog med mig katten, en kopp kaffe och virkningen ut. Där blev jag sittande i solen till kl. 2. Kanonskönt efter en veckas regnande!
Tog mig en liten shopping tur efter det. Behövde garn till mormorsrutorna, det svart var nästan slut. Handlade det och sen ett par meter band också. De ska sitta på ett par blomkrukor, men det fixar jag imorgon. Fönstershoppade lite också, dvs jag hittade inte det jag skulle ha…
Sen på kvällen skulle jag premiära med min nya grill. Det tog en stund längre än jag trodde att komma igång, men sen fick jag sällskap av A och då kom det igång fint. Blev superbra glöd på en kort stund så vi kunde grilla både hamburgare, majskolvar och tomater. Hade en luden hungrig kompis som gärna ville vara med och äta, men grannkatten blev grymt besviken, inget över till henne… Mums vad gott det var!
Sen satt vi och snackade skit ett tag innan A skulle hem och sova eftersom hon jobbar fortfarande. Hmm, ska bli intressant att kolla på tv3 i höst, fick ett sms från en kompis som just sett tv-teamet i stan, hemma vid sig. Men nu är det dags att lägga sig, försöker komma i säng en halvtimme tidigare dag för dag så jag är redo för jobb på måndag. Så kram och godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar