måndag 7 juni 2010

En dag utan barn

Ja, alltså att ha en dag utan barn på jobbet är väl inte helt vanligt när man jobbar i förskolan. Men idag har vi haft en utvärderingsdag alldeles för oss själva. Det är himla skönt, men väldigt konstigt att man kan bli så trött av att bara sitta stilla och prata. Det har väl att göra med att man alltid är i farten annars kanske...
Iaf så var eftermiddagen helt kanon. Vi åt lunch ute hos en av kollegorna i hennes glasade båthus - kanonmysigt. Huset ligger alldeles vid sjön och det är en helt underbar utsikt. Så vi njöt, av god mat och bra diskussioner och utsikten. Kalas!
När jag kom hem var det bara att byta om och göra sig klar för nästa event. Vi skulle ut tillsammans med kollegorna från gamla jobbet och fira en dam som blivit pensionär. En tripp till grannbyn och garnaffären var det som var planerat. För en gångs skull blev det inget handlat i affären för min del, iaf inget på en gång. Jag bad henne att kolla upp ett garn som jag behöver så det skulle hon göra och sen höra av sig om det fanns.
Efter garnaffären blev det en kort rundtur för att fördriva lite tid och sen åkte vi till O´Learys för att käka lite god mat. Gott var det, och massor kändes det som. Åt en Caesar chicken pita sandwich, supergott. Grillad kyckling i pitabröd med sallad och caesardressing plus cole slaw och pommes. Gissa varför man blev mätt...?! Ett par timmar blev vi kvar och sen bar det av hemåt igen. Dagens motion har därför blivit inställd...
Och nu är det dags att ta mig i säng så att jag inte är lika trött som i morse. Börjar sju imorgon också... Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar