lördag 5 juni 2010

Fredag och lördag

Jaha, så var det då lördag kväll. Idag har jag haft en jobbardag kanske man kan kalla det. Har tvättat och lagt in all ren tvätt, sorterat bort oanvända kläder i lådor och garderober, hängt in nya kläder på galgar, virkat klart en amigurumi som är en del av ett större hemligt projekt, planerat lite för jobbets och motorklubbens räkning, motionerat 65 minuter (med pulsklockan - kom ihåg den idag) på näset och mumsat god grillad älgkalvfilé.
Det var inte så varmt ute idag, så jag väntade faktiskt ända till kvällen innan jag drog iväg ut på motionsrundan. Det var som varmast precis då tror jag, för jag hade iaf bara trekvartstajts och t-shirt på mig. Iofs blir man ju varm av att promenera, men inte om det blåser. Brr...
Men nu lite om gårdagen då. Jag slutade jobba tidigt och på jobbet hade jag en ganska lugn dag, lite kalas för en 6åring och i övrigt inte så mycket mer.
Efter jobbet åkte jag hem med bilen, för stan var full av studenter, så det var ingen idé att ens försöka ta med den... Tog en promenad upp på stan och träffade mamma och hennes engelska väninna som var på besök. Vi har känt henne och hennes familj i 20 år och det är lika kul att träffa henne varje år när hon kommer. Vi shoppade loss på stan och sen åkte vi hem till mig och tog en fika innan det var dags för dem att åka hem. De hade en middag att passa tiden till och jag skulle ju dra iväg till faster och min kusin som tog studenten.
Tog mig upp på stan och handlade ett par capritajts i jeanslook först, men sen bar det av. Kom lite sent, studenten höll redan på att öppna sina paket. Så jag tittade lite på det och sen fick jag lite mat, riktigt gott! Pratade med min andra kusin och några andra bekanta, fikade på supergod kladdkaka och jordgubbar och blev kvar till efter halv elva innan jag drog hemåt.
Så nu är det mer eller mindre klart att jag ska vara i en av stugorna där på min semester. Jag hyr den för åtminstone 6 veckor och provar, så får vi se hur det blir i fortsättningen.
Men nu ska jag ta mig lite soppa och sen blir det en dusch och lite virkning till tvn innan jag lägger mig. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar