söndag 20 juni 2010

Inaktivitet

Jaa, inget särskilt att skriva om idag heller tycker jag. Var riktigt upplagd för klubbdagen och så regnade det när jag kom upp dit och dessutom var jag helt själv - då sätter jag inte igång med att måla heller! Jag åkte faktiskt hem nästan på en gång, en sväng om affären först bara.
Sen har det varit en totalt värdelös dag. Hade tänkt att jag skulle gå ut och gå, men det blev liksom inte av - känns det bekant. Det gör det iaf för mig. Hade vissa funderingar på att putsa lite fönster också, men inte heller det blev av. Har inte ens virkat idag, bara slötittat på tv, dator och spelat lite spel. F*n, jag hatar mig själv när jag gör så här. Kanske var det bra för knät att vila, men inte för huvudet. Jag vet ju att jag mår så mycket bättre om jag tar mig för med något och speciellt efter en motionssväng. Men jag får väl fokusera på det positiva. Vila är bra och jag har lagat mat idag. Thaikyckling i röd currysås med pasta till, mums! (Hade inga nudlar hemma..) Så nu har jag en matlåda som jag bara behöver koka ris eller nudlar till, det är bra.
Sitter just nu och tittar på "This is it", filmen om Michael Jacksons förberedelser inför den konsertturnén som aldrig blev av. Hur mycket man än hatar en del saker som han gjorde, så var han iaf en gudabenådad låtskrivare och sångare. Alla låtar är klassiker och jag som är lite skadad kan ju alla texter mer eller mindre utantill. Det är så mycket i mina tonår som är förknippat med hans musik, både roliga och mindre roliga minnen.
Men när filmen är klar blir det definitivt sängen. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar