onsdag 16 juni 2010

Ledig onsdag

Jaha hörni, det är onsdag och jag har varit ledig hela dagen! Jag kom i säng ganska sent, så jag sov till halv nio och låg sen och drog mig till nio. Skönt! Tog lite frukost och började sen dammsuga. Fick ett samtal från mitt besök om att de var på väg, så det var bara att fortsätta med jobbandet. Diskade, duschade och åkte för att storhandla. Kom hem ganska lagom tills det var dags att ta sig iväg och möta lunchsällskapet. Tog en promenad ner till McD och där var det perfekt timing, de kom samtidigt som jag klev in på parkeringen.
Vi käkade utomhus och grabbarna for runt i lekgrejerna efter maten. Lilla J, snart 6 veckor, låg i stolen och verkade njuta av dagen. Vi fick oss en liten pratstund och sen tog vi en promenad. Lidl och fika på programmet...
Grabbarna var jätteduktiga att gå, så det tog inte lång tid att fixa Lidl. Tog oss tillbaka till bilen och lämnade av grejer och sen blev det kaffe och glass på fiket. Sen var det dags för lilla J att äta lite, så hon fick sitta hos mig och käka. Ibland är det bra med flaska! Tyvärr var det sen dags för dem att ge sig iväg mot dagens slutmål, mormor och morfar. Så vi vinkade hej då och sen promenerade jag hemåt.
Satte mig och virkade lite så att jag fick en till födelsedagspåse klar. Letade sen på lite garn så att jag kunde börja på en till ikväll, tänkte att jag skulle ha gjort klart mina innan semestern enligt principen en-om-dagen. Det ska säkert gå bra!
Tog mig sedan ut på dagens motionsrunda. Nu har jag gjort det jag föresatte mig, 65 minutersrundan i tre dagar för att kompensera lite för helgens inaktivitet. Imorgon blir det kanske inget dock, har möte på motorklubben så jag vet inte om jag hinner innan det och efteråt kanske det är för sent. Vi får se hur det blir.
Nu ska jag strax ta lite soppa och sen blir det duschen igen. Jag blev rejält svettig eftersom det var 20 grader varmt idag när jag gick/sprang. Gissar att jag sprungit ca 2 km idag av de 6 km som det är totalt. Få se hur mitt knä mår imorgon efter det här, det har iaf gått bra idag efter gårdagens övning.
Men nu är det dags att fixa lite mat! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar