söndag 27 juni 2010

Midsommar - lördag

Jag vaknade vid halv nio och bestämde mig för att läsa lite. Gjorde det, men kände mig seg så jag somnade faktiskt om till halv elva. Då tog jag mig upp och ut för lite frukost på farstubron. Rensade lite mer rabatt och sen kom grannen över med en bunke tzatziki som han hade gjort.
Mamma och pappa kom i tvåtiden och bjöd på lunchrester från fredagen. Vi satt ute ända tills det kom en liten regnskur. I tre-tiden kom vännen H med sin lille pojk och vi fikade inne i stugan eftersom det precis kom en till liten regnskur. Allihopa åkte hem mellan fem och halv sex så då passade jag på att vila lite grann och läsa.
Strax före kl. 7 bestämde jag mig för att ta en promenad på iaf 45 minuter. Jag knatade iväg längs den ena vägen här och det visade sig att det kändes så skönt och bra, inte alls flåsigt fast jag vilat ett par dagar nu, så det blev 75 minuter istället. När jag kom tillbaka igen stretchade jag ute och sen gick jag in och slog igång datorn. När jag surfat klart tog jag mig lite kvällssallad med kyckling och tzatziki - mums!
Söndagens övning blir att ta den sista biten av rabatten och sen sa faster något om att komma dit en sväng - de har haft Amerikafrämmande idag. På eftermiddagen bär det hemåt igen för sista jobbveckan innan semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar