måndag 14 juni 2010

Måndag och nymotionerad

Ja, har nyss kommit hem efter dagens motionsrunda. Har varit slarvig med det i helgen så idag blev det den långa rundan - 65 minuter. Ska försöka att ta den imorgon och på onsdag också, det behöver jag så att jag inte tappar motivationen.
På lördagen var det ju spöregn hela dagen så då blev det mycket gjort hemma. Igår var det bättre väder så det passade ju bra till vår klubbdag. Det är dock trist att det aldrig dyker upp nåt folk... Jag och vår materialförvaltare satt själva en timme, iofs jobbade vi lite med att mäta brädor som vi behövde byta ut men... Sen kom det två till så att vi kände att det var någon idé att köra igång. Vi lyckades måla hela framsidan på huset innan det kom lite regn, så vi tog ett lunchuppehåll. En liten sväng till målade vi, men sen passade jag på att dra iväg hemåt och ta en dusch för att sen åka mot hembyn en sväng. Tänkte ta mig en sväng till den blivande sommarstugan för att kolla läget. Tog en fika hemma vid mamma och pappa först, men sen bar det iväg. Hamnade dock hos grannen i stugan bredvid för en trevlig pratstund. Vi känner igen varandra sen förut, så det var riktigt kul att ses.
Så småningom kom faster med familj hem och jag kunde gå in i stugan och kolla det jag behövde. Det blev bara alldeles för sent innan jag kom iväg hemåt igen. Halv tolv var jag hemma... Började sju i morse...
Ja, ja, jobbet flöt på iaf, men ikväll måste jag ta mig i säng mycket tidigare. Iaf så åkte jag till Lidl och handlade efter jobbet. Hade sett en strandmadrass med kudde i bladet och den köpte jag. Passade på att köpa ett dra-på-lakan i jersey också som jag ska ha i stugan. Sen tog jag en sväng till den lokala tyg- och garnbutiken och handlade myggväv också. Den ska sitta i farstun på stugan så jag kan ha öppet utan att släppa in all mygg i sommar. Det är så kul att planera inför semestern när det bara är småsaker man behöver köpa!
Hann med att virka lite också innan jag gick ut på min runda. Det är skönt att sluta tidigt för man hinner med så mycket då. Provvirkade en liten påse och skrev ner mönstret på den. Jag och mina kollegor i närteamet har beslutat oss för att ha dessa som födelsedagspresenter med något litet i. Jag som har mest virkvana fixar en modell och ett mönster och sen virkar vi lika många påsar vardera. Det kommer att bli kanon!
Men nu ska jag ta mig lite soppa och titta lite på tv innan det är dags för sängen. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar