tisdag 1 juni 2010

Tidig tisdag

Jaha, vad skriver man idag då..? Fullt upp på jobbet, men skönt med tidig hemgång. Planerade iofs i nästan en timme, men det var nödvändigt inför morgondagens utflykt. Cyklade idag, så jag for hemåt vid två.
Slappade och läste lite ett tag, men kom på att jag skulle hälsa på i huset på höjden utanför stan, så jag bytte om till lite svalare kläder och stack. Passade på att tanka bilen lite också. Blev kvar lite längre än jag trodde, men trevligt var det.
Gjorde som jag brukade, testade vad vågen sa. Det verkar som om det är 3,5 kilo minus på 2 månader. Och det bara genom att promenera minst en halvtimme om dagen. Kanske det är det här som är min melodi?
Åkte iaf hem vid halv sju och drog ut på dagens motionsrunda. Idag hade jag bestämt mig för att testa att springa på näset, så det gjorde jag. Nu har jag ont i knät... Men bra gick det. Jag värmde upp genom att gå i 20 minuter innan, runt "kvarteret" kan man säga. Sen sprang jag runt tvåan, stannade en gång pga av knäet och fick gå ett par hundra meter mitt på sträckan, men för övrigt så sprang jag faktiskt hela vägen runt! Jag känner mig lite extra stolt när jag faktiskt inte ens gått in för att få kondis så jag kan springa, utan att det här har kommit av sig själv med hjälp av mina promenader. Få se om jag kan komma in i nån slags rutin med att kanske springa en gång i veckan runt tvåan, då ökar ju flåset ännu mer med tiden. Men så länge mitt knä känns så här så måste jag ta det lite lugnt, iaf tills vikten minskar lite så knät håller. Kanske får kolla upp det om det inte blir bättre...
Men nu ska jag äta lite soppa, duscha och sen blir det natti natti. Ska vara på jobbet kl. 8 imorgon... Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar