torsdag 24 juni 2010

Torsdag kväll i stugan

Ja, nu har jag äntligen kommit ut hit med alla miljarder grejer som jag packade med mig. Det kändes ungefär som en ny flytt, fast bara en vändas körning iofs.
Ja, jag har ju förstås jobbat lite idag också. Vi firade midsommar på alla upptänkliga sätt; flagga, klädning och dans runt stång, tårta, jordgubbar med glass och maränger med mera. Det var inte så många barn, men de som var med tyckte nog att det var helt ok. Det tyckte iaf vi vuxna som stod i solen och njöt av allt det goda som serverades.
Men så snart jag slutade var det bara stugan som gällde. Jag var iväg och handlade mat och åkte sen hem bara för att börja packa allt som jag skrivit upp på min packlista. Mycket kom med som jag inte hade skrivit där också, men det var mest nödvändigheter iaf. Så nu sitter jag här på landet och bloggar. Katten har varit ute och mumsat gräs och nu ligger han på den ena sängen och njuter. Han har undersökt hela huset grundligt, så han är väl ganska trött nu. Jag börjar också känna av att jag gick upp tidigt i morse, men imorgon kan jag sova länge, iaf till nio utan problem! Utsikten utanför fönstret är helt underbar. Nedgående sol med den värmedisiga kohagen i förgrunden, dock inga kossor just nu. Annars går hagen ända upp till sovrumsfönstret, så man kan vakna av ett mu... Det känns verkligen som sommar.
Så nu ska jag äta klart mitt äpple och sen blir det natti natti. Imorgon blir det riktigt midsommarfirande hemma hos mamma och pappa. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar