torsdag 3 juni 2010

Torsdag

Ja, den här veckan har gått fort, trots, eller kanske just för att jag inte haft fullspäckat schema utan faktiskt haft tid att slappna av lite mellan mina åtaganden. Det känns himla bra, man måste ju sakta ner lite inför semestern.
Det börjar märkas på jobbet också, vi har fyra barn färre från i måndags - så skönt! Och det lär bli fler som får sommarlov under nästa vecka också, vi har ju skolavslutningarna då. Dessutom har vi fröknar börjat med lite städning inför avslutet. Allt måste ju vara klart till hösten så det är ju bra om man har en månad på sig... Jag och en kollega har städat personalrummet idag och det blev helt kanon! Har faktiskt aldrig sett det så fint sen jag började. Men nog om vårt förträffliga arbete idag.
Jag åkte hemåt, men kom på att jag skulle åka förbi garnaffären på hemvägen, så det gjorde jag. Hittade dock inget, vare sig garn eller gardiner/kuddfodral som jag letat efter. Slappade lite, diskade och städade lite i badrummet och sen var det dags för promenad. Hela 50 minuter blev det, mest på spåret eftersom jag fortfarande är lite rädd om mitt knä. Det kändes helt ok i morse, men jag känner att jag fort blir trött och öm i det, så jag får väl fortsätta att ta det lite lugnt. Måste nog ta mig i kragen och söka upp en doktor för att se vad det egentligen är som är fel med det. Men det blir tidigast nästa vecka det...
När jag kom hem från promenaden var det dags att åka till klubben och ha möte. Det gick ganska snabbt, så jag var hemma före nio igen och nu sitter jag här framför tvn och slötittar samtidigt som jag surfar. Men nu ska jag ta och virka en stund och sen blir det natti natti eftersom det blir en tidig morgon imorgon. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar