tisdag 8 juni 2010

Varm tisdag

Ja, vad ska man skriva om dagen då? Är inne i ett känslosvall just nu. Har säkert med hormoner att göra, men det blir lite drygt ibland. Tänker också en hel del på en vän som har en stor operation på gång imorgon. Jag hoppas verkligen att allt går bra för honom, han har väntat länge på det här.
Började tidigt idag och var trött som f-n när klockan ringde. Jag var trots allt smart nog att resa mig ur sängen och gå upp på en gång, annars hade det nog blivit en över-sovning. Tog iaf bilen till jobbet och sen gick det väl som vanligt i ett hela dagen. Mest var vi ute, för solen lyste och det var ganska varmt och skönt.
Blev lite irriterad på min rast. Fick ett sms från fel person som skrev fel saker. Svarade, men inte direkt uppmuntrande, så jag slapp fler sms som tur är.
Jag passade också på att ringa vårdcentralen om mitt knä som krånglar. Fick svar och besked om en tid hos sjukgymnast - om två veckor... Hon tyckte iaf att jag skulle fortsätta både med att ta värktabletter, promenera och stretcha, så det gör jag väl då. Sen går jag dit på tiden oavsett om det gör ont i knät eller inte så får hon känna igenom knät och så får vi se vad hon säger. Jag vet ju om att jag är överviktig, så hon kanske kan ha nåt vettigt tips om hur jag ska lösa det.
Slutade iaf tidigt idag och åkte direkt till apoteket för lite storhandling. Hade slut på allt i medicinskåpet tror jag... Skönt att få det avklarat!
Tog en sväng till kompisen L och hennes lilleman för lite fika. Vi satt på verandan och bara njöt av värmen och solen. Sköönt! Åkte sen hem och handlade på vägen och sen slappade jag lite.
Nu på kvällen stack jag ut och motionerade en timme på näset och gick av mig lite ilska. Det behövdes verkligen, kroppen mår så mycket bättre efter en sån vända när den gjort sig av med en massa onödigt bagage.
Men nu är det dags att komma i säng. Tänkte att jag skulle försöka komma i säng tidigare och tidigare den här veckan. Vi får se hur det går med det. Men nu är jag iaf trött, så jag går och lägger mig nu. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar