söndag 27 juni 2010

Midsommar - fredag

Har inte haft nån direkt midsommarkänsla trots helgens övningar. Jag har inte haft möjlighet att publicera på bloggen på ett par dagar, så det blir tre inlägg idag istället. Jag börjar med fredagen, alltså midsommaraftonen.
Jag vaknade ganska tidigt första gången och lyckades somna om trots ett ganska strålande solsken i rummet. Gick upp vid nio och gav kisse mat och mig själv allergitabletter. Öppnade ut och gick ut för att kolla in rabatten lite. Passade på att rensa lite i den, det var massor av ogräs. Skulle egentligen tagit en före-bild och sen visa er hur den ser ut när den blir färdig. Men en efter-bild kanske det kan bli ändå.
Jag åkte hem till mamma och pappa vid elva för att duscha och käka lunch. Jag hämtade farmor och en annan släkting och brorsan med familj kom också. Vi blev sittande ganska länge, så det blev ett sent besök på vår hembygdsgård. Massor med folk var det och som tur var kom vi när en del var på väg hem redan, så det var inte så svårt att få parkering.
Åkte hem till dem igen efter att ha sagt hej då till de sedvanliga midsommarbesökarna.
Vi vilade en timme eller så för att sen ta oss ner till grannarna på middag. De hade bekanta från England på besök, så det blev en engelskspråkig kväll. Rätt kul, men man är ganska tom i huvudet sen med tanke på den ganska höga värmen också. Så jag kom alltså hem vid halv tolv efter en kanongod middag. Vi bjöds på sparrismousse med räkor, ugnskokt kalvytterfilé med broccoli och potatis samt cheesecake med jordgubbar till efterrätt. MUMS! Gissa om man var mätt efteråt?! Åkte hem till stugan direkt vi käkat klart, det var redan sent iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar