söndag 27 juni 2010

Midsommar - söndag

Jaa, vad har jag gjort idag då? Joo, jag vaknade ganska tidigt och trodde att jag skulle orka med att gå upp då. Alltså gick jag upp kvart i sju och tog min allergimedicin, smorde in mig med solkräm för att sen lägga mig på sängen och läsa. Resultatet blev att jag somnade om... Vaknade igen och gick upp halv tio, mer resonlig tid...
Käkade frukost ute och diskade sen det som stod i baljan och väntade. Satte mig sen i solen för att ta tag i det sista hörnet av rabatten. Så nu är den klar och den ser ut som på bilden här.
Ganska bra jobbat, det var rätt mycket ogräs i den innan och nu är det bara de riktiga blommorna kvar.
Sedan satte jag mig, eller rättare sagt la mig, i solstolen. Fast den fick stå i skuggan, det var alldeles för varmt i solen. Men det var himla skönt att bara ligga där och njuta av tystnaden, så tyst det nu blir på landet med kossorna i hagen som närmsta granne.
Så småningom plockade jag ihop mitt pick och pack och lastade in det i bilen. Tog mig en promenad ner till faster och fick lite kaffe och en pratstund. Kusin vitamin med barn dök också upp för att lämna av till mormor ett par dagar. När hon åkt följde de med upp till stugan och hälsade på katten innan det var dags för mig att starta hemfärden. Åkte vid sju och tog mig en lååång dusch när jag väl var hemma och hade packat upp allting. Imorgon blir det tvätt av diverse saker efter helgen. På det viset är det skönt att vara hemma igen, men jag skulle gärna stannat längre om jag hade kunnat. Men nu är det iaf sista jobbveckan och sen blir det semester!
Men nu ska jag ta och lägga mig så att jag är pigg imorgon. Tänkte att jag skulle cykla till jobbet den här veckan nämligen. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar