fredag 11 juni 2010

Fredag kväll

Ja, nu sitter jag här och kikar lite på tv. Inget spännande har hänt idag. Jobbade från halv åtta till halv fyra och nu har vi ett par barn mindre att ta hand om nästa vecka. Sommarlov för dem och lugnare för oss! Yeay!
Åkte iaf direkt hem och halvsov en stund i soffan med misse. Jag var riktigt orolig för honom i morse, han betedde sig konstigt och verkade slö och stel. Var fundersam om jag skulle komma hem och hitta honom liggande nånstans, men det gjorde jag som tur var inte. Han verkade piggare igen och nu på kvällen har han ätit mat också, det är över ett dygn sen sist. Så nåt är det ju som är fel med honom. Men kanske är det bara åldern som tar ut sin rätt.
Tog mig nästan motvilligt ut på en sväng i spåret sen. Stack vid sex och då regnade det fint fint. Sånt där som man inte blir blöt igenom av, men däremot väldigt blöt utanpå kläderna och i håret. Det gick iaf bra, det tog mig 70 minuter att gå till spåret, 3 varv runt tvåan och hem igen. Alldeles lagom eftersom jag inte kunde gå igår, det blev så sent med mötet och så. Skrev nog aldrig det igår, men jag var alltså på motormöte. Knäet verkar också hålla bättre nu. Jag får ont när jag går, men det går över när jag kommer hem och vilar. Det kanske är så att tabletterna börjar ha sin verkan på inflammationen eller överansträngningen eller vad det nu var/är. Ska iaf försöka äta en kur på en vecka och se vad det ger för effekt. Och jag tänker gå och träffa den där sjukgymnasten, så hon får kolla ifall det finns något som man kan göra för att det här inte ska komma tillbaka igen.
Men iaf... Imorgon ska jag sova ut, tvätta lite, vila, vara ute om det är fint väder, baka, diska och städa om det är regn (troligtvis...) och naturligtvis promenera en sväng. Funderar på att ta mig en tur till sommarstugan om det regnar också. Bara för att kolla vad jag behöver ha med mig dit om/när jag ska bo där en längre period. Det är ju bra om det är klart tills jag ska vara där. Första helgen kanske rent av blir midsommar. Det är ju bara en helg till kvar tills det är dags för det. Men det ger sig väl när jag pratat med hyresvärden/faster med man. Men jag kan tänka mig att hyra den på en gång och tillbringa helgerna där redan nu innan semestern. Bara att hålla tummarna för att vädret blir bra framöver alltså.
Men nu är det bara att titta klart på filmen som går och sen är det natti natti. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar